Vagabond tant

Var i stan med pappa idag, han skulle ha ett par skor
Han gör liksom bara en vända in i affären, suckar och säger här är ingeting...
Nähä, så får vi gå vidare till nästa affär
Till slut så lyckas han pressa ner sina lite för stora fötter i ett par skor
Ett par finskor i Skinn, fast jag vetifan, dom luktade konstgjort, tror det var lite lur med det dära
Mina skor jag fick inhandlat igår, som definitivt var av något som hade dött (en naturlig död), luktar ju underbart gott, ahhhhhh!
Yes yes i vilket fall som helst så gnällde han lite över att dom var aningen tajta, ni vet hur skinnskor är när dom är nya, innan man har gått några eller många steg.
Han efter ett tag lite motvilligt runt i affären och säger, oh ja du hade rätt, nu känns dom bra.
Han bestämmer sig för att köpa dom och även ett par andra som han hittade.
Tanten i kassan (ok hon kanske var 30, men ändå, tant var hon)

Tant: Ja så nu vet du att du måste impregnera (stavas det så?!) skorna, dom här i skinn måste du ha svartskoputs på och sen sprej, men dom är andra måste du ha speciell sortsak på och pekar mot en hylla.

Tycker det låter som ett dåligt säljknep och säger:
Räcker det inte med att fetta in dom? (Sånt skofett som man kan ha till de flesta skor, som inte har någon färg...)

Tant: (Ger mig värsta fula blicken) Asså! Du, det var ju det jag precis sa

Men hallå det var det ju inte alls.... Sur tant!
Hon var nog bara lite sur för att hon var 30 och behövde jobba en söndag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0